Friday, August 3, 2012

Ramadhan Buffet TERBAIK di Utara

ahhh ok. baru mari daaaa...cerita puasa.
kesian.

ok, kalau lu berada di kawasan Pulau Pinang, Kedah, Perlis atau mungkin juga Perak...
adalah SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT
RUGI kalau lu tak mari makan Ramadhan Buffet
di
PARK AVENUE HOTEL SUNGAI PETANI KEDAH.

Dengan harga hanya RM48.00 untuk dewasa..
perrgghhhh lu makan, gua cakap lu... fuuhhhh!!
kitaoreng punya konsep adalah bazar ramadhan. jadi gila lah bayangkan betapa banyak stall kitaoreng ada. more than 30 stalls..
kalau lu boleh makan semua jenis juadah yang ada..memang gua buat 1 tarian tiang kat lu!
hahaha.. ehh.. tak lah. jangan lahh...nanti ada yang mampu makan semua..mamp gua!

tapi kalau lu nak murah lagi, beli voucher hanya RM45.00 nokkkk..

takmo?
hishhh rogi..

sila...buat tempahan.
04-4317777

hari hari penuhhhhhh nokkkk... sampai ada yang kitaoreng kena tolak reservation pasal tak cukup tempat. giteewww..
tidakkk... gua tak propa okeh.
ini betul betulll... bukan cobaannnn.

ok, now sila layan gegambars okeh.

1st day kitaoreng start buffet which was on 4th Ramadhan.
masa ni cam masing masing tertunggu tunggu..suspen lahhh..
maklum lahh hari pertama.

ini lobby kitaoreng.
habis penuhhhh kitaoreng pakai untuk buffet nih.

 lu nampak ada macam rumah..hijau kuning coklat tuh?
ahhh office gua...belakang rumah tuh. hihihi.

mana saja ada tempat kosong semua kitaoreng sumbat dengan stall.
meriah kan?

ada mee kuah..bihun sup..apa kuah..sup semua ada lah. 


Nasi Ayam TERBAIK.
gua baru je rasa masa hari rabu lepas. memang lah terangkat!!!!

aaahhhh ini yang paling best!
kitaoreng punya special.

AIS KACANG WITH 50 CONDIMENTS

so, bila dah ada depan kaunter ais kacang sila pikir orang belakang sama yehhh..
jangan nak pening kepala plak pikir nak amik yang mana satu.
muahuahuahauhua..


 amik ulam ulamannn untuk awet muda.
bukan amik ulam ulaman untuk awek muda yer.
sila jangan salah baca.
(eh dengki apsal??)

ahhhh stall bukan saja di dalam yer tuan tuan puan puan.
sampai ke luar pon ada nokk.
yang berasappp asap sila dok luar.

lu nak apa bakar?? name it!
ikan bakar...daging bakar.. kambing bakar..bakar sampah semua ada.
jangan bakar hotel ni sudah!!!!

Udang goreng berempah.

Ayam golek pon adoooo..
tapi yang peace peace tu bukan ayam golek.
tu ikan. anak ikan mak.. auuuwwww.. gua suka beliau. comel sangattt!
Ein nama beliau.
ok, cerita sikit. budak budak kitchen ni...ada uniform baru. asalnya bos meka si head chef tu orderkan baju & seluar saja. tapi sejak sejak gua terpandang ein ni pakai key kat kepala nih..
gua adalah sangat sangat jatuh cinta melihatnya.
maklum lahhh jiwa gua kan jiwa rawk. harus lahhh ikat ikat kepala..ikat ikat kepala lutut semua ni gua macam terliur tengok. ehhh ayattttt 'terliur' terus.
harap maklum yer.. ni kan bulan puasa. dalam keadaan lapar..tak mampu nak cari ayat yang semengah.
ok..dah tu..gua telah mengarahkan semua bebudak jantan kat kitchen pakai key.
ppppeeerrrgggghhhhhh...
sekarangg, gua masuk kitchen sropa macam masuk concert rock tak rock..black metal.. heavy metal lah rasanya.
semuanya serba hitam.. dan pakai key.
dup dap dup dap jantung jujuelopez tengok masing masing yang macho & rawk!
hahahahahahaa...

 kambing bakar.

 ehhh roti nan pon adaaaaa..... apa lu mau...???



sambil sambil makan..
ada plak ghazal..nyanyi2. ewaaahhhhh indah nyaaaaa..
tak suka lagi?
tak suka tak apaaa... cakap saja.
jujuelopez boleh kasi suka. nanti gua naik nyanyi...lu mesti suka. sampai malam terngiang ngiang suara gua.
tapi macam biasalah..
'sediakan payung sebelum hujan'

roti canai..roti boom.. perrgghhh BOM pon ada kalau lu mau.

Yong Tau Fu.
fffuuhhh letih makan. 

kuih kuih..

ini bahagian kuih...puding..cake..ffuuuhhhh
memang tergugat keimanan...kalau tengok time tengahari.

ahhh yang ni gua punya favourite.

hah!! bukan makanan saja lazat.
ahhh niiihhh gua sediakan bidadari..bidadari...dari kayangan untuk layan lu.
tak suka lagi ka??

ahhhh cantik manis..segak bergaya...
mana mau cari lagi macam ni kat UTARA???
tak adaaaaaa... hanya di PARK AVENUE HOTEL SUNGAI PETANI. 

eheemmmm!!!
gua dah cakap tadi kan...bidadari bidadari dari kayangannnnnn..
ahhh nihhhh tengok 2 orang bawah nih....
sedia menunggu lu dengan penuh senyuman.
tapi kalau lu nak 2 orang ni sambut lu..sila buat appointment yer.
maklum lahhh bidadari kategori bawah ni special sket. Kategori Kertu.
so..sibukkk nak balik... maklum lahhh masing masing anak 2!

anak anak yatim berbuka ngan kitaoreng...
best...meriah..

aaauuuuwwwwww..
hahahaha..
bulan bulan yang muliye nih....kena lah sopan sopan...

ini plak hari lain..
masa kitaoreng jemput wakil wakil dari government buka puasa ngan kitaoreng..

pendek kata, kalau lu ada berdekatan sini sini....
sila lahhh datang sini okeh.
you must try. A MUST.
lu tak menyesal punya lahhhh...
gua gerenti 100%

cer tengok nihh..
terserlahhhhhh kalau jujuelopez bergossip kan.
konsentrasi tu kena ada nahhh.

ok lah.
takpe, dah buka puasa.... boleh gossip!!!!

so.. jom Park Avenue Hotel Sungai Petani.
Tel: +604-4317777


Photobucket

11 comments:

  1. tngk pic last skali terus nk tergelak tingat gambar bergosip ngan jujue masa kenduri k.sham...betolnya ang konsentrat....hehe

    nmpk cam best!!tp kalau dah hari2 penuh cukup ka makanan tu???kang ada kes Xtop up makanan plak!!(ceh!!cakap mcm nak p je kannn...buka puasa di hotel adalah sngt merugikan utk org2 seperti kami...:-)

    ReplyDelete
  2. T.. Aku rasa sbb baju lah. Aritu umah syam pon baju ni. Baju ni telah mendorong untuk aku bergosip! Hahahaha. Ok, salah baju!!!

    ReplyDelete
  3. wow, org sp harus try nih.. ingat blk nti nk blnja family mkn kt sini.. wah harus cuba nih. thanks yer ;)

    ReplyDelete
  4. kak jujue..sy dh booking utk buffet nih on 16th august..hope dpt jmp akak nnt..(sy booking dgn alif..hehehe)

    ReplyDelete
  5. kak jujue..sy dh booking this ramadhan buffet on 16th august..hope dpt jmp akak nnt..(sy booking dgn alif..hehehe)

    ReplyDelete
  6. ALin: ehhh ni KLCC pon nangis tengokkk..

    CT: confirm. Baju!

    rose red: ehhh ibu kan HARUS lagi rose..ini WAJIB! mai mai cepat! 16 ni last.

    Nur Sysyah: ahhhh ok...see you soon sayanggg..muahh! panggei tau! ramai ramai nanti..akkakk kelllliiruu! ahhahahaa..

    ReplyDelete
  7. jujue..yg 2013 punya mcm mana? any update? looking for da best buffet ramadhan in northern.

    ReplyDelete
  8. untuk 2013 mcm mana? looking for da best buffet ramadhan in northern

    ReplyDelete
  9. jujue..yg 2013 punya mcm mana? any update? looking for da best buffet ramadhan in northern.

    ReplyDelete