Thursday, October 27, 2011

KEPENTINGAN REHAT & TIDUR YANG CUKUP

dengan keadaan amber yang masih tak berapa nak ok,
gua memang jarang sekali untuk dapat tidur dan rehat yang cukup.

ini gua mau cerita kesan kesan daripada perkara di atas:

1. PANDA EYE. 


mata lu sudah tidak cantik seperti dulu sebab ia kelihatan seperti lebam, tidak sihat, layu dan kusam. tapi, bagi gua.. ehhh suka! KUNFU PANDA EYES. gua bukan kah suka sangat sama po kunfu panda. yes, now we have the same eyesssssssssssssssssssssssss..
mesti gua pun sama comel dengan beliau! yess!!

2. BADAN TERASA LETIH.
letih la. walaupun lu tidak membuat larian pusingan keliling padang bola, tetapi lu terasa seperti sangat tidak bermaya. seperti malas saja mau bikin apa apa. kalau boleh, mau tidur atau duduk saja...sambil pejam mata.

3. MENGANTUK.
tidak ada apa yang lebih indah selain dapat tidur. tapi lu ada bran mau tidur di office kah?
jangannn...
tapi bila balik kerja, mau tidur pun tak boleh tidur sebab selagi anak anak tak tidur macam mana lu mau tidur?????????? jadi, bila lu tersangat sangat mengantuk...tapi mesti selesai banyak kerja juga...
maka lu terbeliakkan biji mata macam gua kat bawah.


4. NAK MARAH.
time amber ngamuk nangis tuh... time tu gua rasa seperti mau mengamuk sama. time tu jugak lah gua pun seperti naik hantu! mau marah. mau jerit. tanduk pun sudah naik.
itu satu hari, gua sudah baling remote tv kat dinding. pfuhhh nasib tak berkecai. cuma tercabut cover battery. muahuahaua.. nasibbbbbbb boleh pasang balik. kalau tak, lagi hangin dah mau mencari remote plak ganti! siannn plak amber makin menangis tengok gua naik angin.
dahhhh.. lu pikir lu saja boleh angin. lu belum tauuuu mak lu punya angin macam mana yehhh...
tapi, itu macam lah.. bila badan letih..semua mau marah.


5. MIGRAIN.
lu yang ada masalah migrain... boleh tauuu la.... apa yang akan terjadi jika lu tiap tiap hari tidur tak cukup.. atau apa saja yang tak cukup nih. sudah, takmo cerita. lu ada migrain...lu tau lah.
kalau lu takdak...lu pergi tanya orang ada migrain. gua malas mau cerita!


6. KULIT KUSAM.
rasanya tapak kasut lebih ceria daripada kulit. nak kata kering pun tidak. berminyak pun boleh jadi jugak. pucat... kalau merah pun, merah lain macam. pendek kata, kulit macam seperti orang yang tidak sihat. sakit. itu baru pendek yang kata. belum panjang yang kata..... huhhh....letih letih...

7. JERAWAT.
maka membiak lah ia... keseronokkan dan menjadi jadi.
bongokkkkk... btul.

8. KURUS SECARA TIDAK SIHAT.
iyolah, dah asyik tak tidur...stress.. memang la.. badan jadi kurus & kering secara tidak sihat apa ntah lagi normal.
ehhh tapi gua tak! tak tidur seminggu pun, tak kurus sebab gua telah seimbangkan dengan jumlah makanan yang masuk ke dalam badan. hi hi hi... ehhh letih, letih juga.. makan mana boleh miss.. tak bagus!

9. TAK LALU MAKAN.
sebab terlalu letih, sampaikan hilang selera makan.
ehh tapi ini juga tidak berlaku pada gua kerana so far so good..gua kalau bab bab makan nih.
demam, sakit tekak..batuk atau apa apa saja...so far masih boleh telan dengan banyakkan tanpa mengira waktu dan masalah.



10.  RAMBUT.
faktor letih ini juga boleh menyumbang kepada masalah kulit kepala.. rambut gugur dan sebagainya.
orang cakap stress. tapi gua cakap... dah rambut penyapu tu... tak stresss pun memang dah masalah.

masalah betul lah lu jujuelopez.

ahh sudah lah.

sekarang gua keluar rumah.. begini saja lah... malu mau tunjuk wajah wajah kekasih kat orang.
serba tak kena. huaarrrrgghhhh mengantuk plak rasanya.

ehhh tapi bagus juga lahhh.. bila tak tidur ni, banyak menda boleh buat. hari tu, gua settle kerja. sekarang boleh tengok facebook, tengok blog dan sebagainya.
gua cuma ada masa nak masuk tu semua bila amber buat pasal tengah tengah malam saja...sebab beliau tak bagi gua tidur..teman beliau saja.. jadi, apa mau bikin?

masa lain...gua bz.



ok lah, cukup lah sampai disini.


Photobucket

6 comments:

  1. kalau wajah di atas katanya kulit kusam dan berjerawat..mau saya cubit orang itu..nasib baik jauh..

    ReplyDelete
  2. liz: ehhhh tu dah cover line ngan foundationnnnnn

    ReplyDelete
  3. nko buat bodow bodow cam tew pun still nampak cantek ........hebat laaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. As Salam. Sy ter blogwalking n jmp blog awak nih... Pasal anak awak tuh,kalau berkesempatan, minta pak ustat mana2 buatkan minyak celak. Minyak celak tuh di sapu di belakang telinga, bawah dagu dan setiap pelipat tangan anak. pada dahi dengan minyak celak tuh tuliskan kalimah Allah. Sepanjang proses palit2 tuh, selawat2 lah jg. semasa anak tidoq2 ayam, cakapkan perkara2 positif (ie:adik kuat semangat, jgn nangis2... etc... masa buat tuh make sure dia ada angguk=setuju)cubalah...
    Insyaallah...

    ReplyDelete
  5. miss moon : hahahaaha sampai atiiii ttawww kata i buat bodow bodow... itu dah habis pandai dah tuh..

    haris zuhaina: hye. tq for your advise. actually dah buat. maybe kena buat lagi kan..

    ReplyDelete
  6. Kesian ko kan? Sabar la yer... Ada anak kecik memang cenggitu. Silap² kita boleh amuk sama... Harap² tak berpanjangan sangat...

    ...ddlea...

    p/S: eh... apsal tak bley comment guna ID?

    ReplyDelete