Saturday, November 29, 2008

SKII versus BEDAK SEJUK

barangs SKII gua pon dah tinggal kat ujung2 botol jer. nak pakai sayang. nak simpan kang muka tak lawa. tapi pakai bertahun2 pon tak lawa2 jugak..ermm kompiuss lah. apsal dalam iklan cakap 28hari jer leh lawa. gua pakai..dah lebih 280 hari? buttt?? ahh takpelah...tu lain citer.. kena pikir pasal takdir sama tuh.


bila gua cakap kat laki gua, dia musti banyak soklan. yg lama naper? bila nak beli? brp rm? kecohhh la lu brader. gua pakai duit sendiri okeh..yg beliau tanya bertubi2 tu. tu pakai duit sendiri...cuba kalo gua pakai duit beliau? huhh..musti beliau buat soklan sama tebai ngan oxford dictionary!
pastuu, sambei laki gua soal selidik gua cam inspektor shahabb kaunggee..acchoo.. skali beliau selit ngan bebelan manja yg akhir2 nya gua akur jer lah.. laki gua cakap :-
gua BUANG DUIT BELI SKII. beliau cakap orang jepun pon pandai. diaorang pon tahu tentang kelebihan beras. segala pitera la..apa la..berass lah tu.. makna nya, diaorg tahu khasiat beras nih pastu jual mahal2.. baik pakai bedak sejuk. sama jer fungsi dia. bedak sejuk tu bagus kata beliau. samaaa jer cam pakai SKII.

okehh okehh okeh..gua paham maksud dia. SKII tu sama ngan bedak sejuk yg buat dari beras kan? tu yg lu cuba sampai kan? dan lagi...beliau nak ckp gua buang duit beli SKII tapi takde nampak apa2 pong, baik gua beli bedak sejuk jer tempek kat muka kan? harga pon murah? kan kan kan?? okehhh no hal. jadikkk gua redha & mengalah & kasi chance sama laki gua.

so, 2 3 hari lepas ...lepas balik keje gua singgah farmasi kat kat ngan umah. tujuan asal..nak beli ubat demam anak gua. sajer je spare. penting ubat ni kalo lu ada anak. kena sentiasa spare. pastu gua ternampak sebotoiii bedak sejukk... ahh ni ahh SKII laki gua! jadikk gua pon rembat lah sebotol..


macam botol air cap badakk jer.. lu tau ke air cap badak??? aiisehhh...



haiiii... cap 'chop leong ling' okehh.. walaupon gua tak penah dengar pon.. tapi ni jer satu satu nyer bedak sejuk yang ada kat farmasi gahhh tu.. jadik gua amik jugakk!!



murah sajer...RM3.50 siap ucap THANK YOU lagi. boleh beli berpuluh2 ribu jutaan botoi kalo di bayar ngan herger SKII. kalo ler SKII wat herger nih.. indah nya doniaaaa ku...



BUT! as i mention before this.. gua kan DIVA. kalo tak SKII, tak CLINIQUE..gua tak tempek la kat muka ni okehhh.. ni nak soh gua tempek SKII RM3.50??? bedak sejuk cap leong ling tu? arrgghhh... jatuh la standard gua sebagai DIVA ROCK.. (nangihh nangihhh ella kalo dengar gua wat statement nihhh..)



TAPIIIII... dun wurry! takde masalah!! gua dah settle kan masalah gua. untuk mengekal kan tahap glam gua..yg HARUS barangan SKII sajer..nahhh gua dah jumpa jalan penyelesaian ... taaaaddaaaaaaaaa......



cap leong ling?? takde lagiii.... hauhauhauhauahuahaua bijakkk bijakkk..



p/s : Ya Rabbi...sakit mata & idong gua bila serbuk2 bedak sejuk merekahh.. tambah2 bila anak gua tido raba2 muka gua.. cam nak bersin gua!



tambahan sket, citer anak gua plak..
aritu kat dining table, anak gua tengah makan cup cakes. gua ke hulu ke hilir amik gelas la..amik air la..maklum ler kang dah start menyekek jangan harap la nak bangun amik glass la air la.. kalo tercekek kan dah nyusahkan laki gua..(sebab gua kalo dah duduk..malas nak bangun..jadik gua soh laki gua tolong amik kan...air..gelas dan sebagai nyer...sebab kerusi dia lagi dekat ngan dapor..muahauhaua..walaupon beza 2 tapak kaki jer dari kerusi gua..)



tengah gua sebok2 tu..tetiba anak gua..terjerit2. "mickeyyy..keyy mousee.. ma! ma! mama!! key mouse ma!" apa kejadahnyer anak gua ni jerit2 mickey nih? tv tak bukak pong! skali gua pon tanya dia... "apa nyer?" anak gua pon jawab "mickeyyy kat cake kidddddd" jadik gua pon kelam kabut..berlari lari terlompat2 terhegeh2..gi kat anak gua.. "haaaaa ahh lah akid...mickey mouse!!!" pastu gua yang kecohh panggei laki gua..sgala... bisinggg okehh...gua leh wat prangai kelinggg!! siap ngan amik camera... gua baru nak cakap kat anak gua jangan makan la cake tu..sayang... (bolehh plak gitu kann..) skali anak gua jerit lagiii "mickeyy takdakkk dahhhhhhh" dia dah ngappp bahagian tuh!!! arrghhh..

elehhh tomei nyerrr tangan anak gua pegang cake tuh....cam nak gigitttt jer tangan beliau!!!

8 comments:

  1. hahah..hahah..hahha
    Diva SK II convert to SK 2nd la ni..tul la wei...kalau takat SK II rege sapai ribu riban..naik ko beli bedak sejuk tu....leh beli 100 botol tuuu...
    stok sampai cucu ang..

    hahhaha..lawak ler akid...mickey mouse kak cc tu
    pandai plak dia tgk ye jue...
    memnag ada iras mickey ler..
    hahahha

    akid pon memang pak lawak ler
    mana x tumpah nye kuah....kan jue..

    ReplyDelete
  2. weh jue. apa ssh² beli bedak sejuk tu? hg buat sniri pon buleh. hg perap ja beraih smpai kembang (kalau hg x mo rendam pon x pa. sbb klo rendam kena tunggu bezaman). pastu hg giling (tp org malaih mcm hg ni blender pon buleh). paih tu hg amek nozzle, isi paste beras tu dlm tu, pastu hg titik ikut size yg di ingini. rumah sebelah aku ni salu buat. tp dia rendam dulu. dh titik, jemoq suma smpai kering. hg amek smpn dlm bekas. hg campak sekali bunga meloq + daun pandan. pergh! mmg sempoi! tp aku rasa org mcm ni hg ni musti x kosa nk buat camtu suma kan? kan? kan?
    eh. aku ni klo SKII tu mmg diluar kemampuan aku. sgt² di luar. dan kwn aku penah ckp (dia keja kt kedai facial) "brg ni tgk kulit kita. klo x sesuai, hg beli lah ribu-riban camna pon, muka duk camtu jugak. klo dh sesuai, hg tonyoh sabuk cap kapak kt muka pun kompom elok" hahaha!
    tp muka hg dh elok lar jue. x pyh lh nk beli yg mahai². tp duit hg kan. ikut suka hg lh! mmmuahahaha!

    ReplyDelete
  3. arghhhhhh tidakkkkkkkkkkk!!!

    knp setiap kali aku masuk blog ko aku nak terbarai gelak?? bodoh ko nih jujueeeee... hahahahahahahahah marti aaa pepg buta aku yang sakit kepala nih gelak.. nih baru betul head banging!!!!

    yer ko mmg tak sedo diri punya diva.. tp aku tgk ko mcm tuh jer..seyes.. pakai lah SKII ker clinique ke.. sbb bg aku ko dah sedia kala lawo.. heheh..abeh tuh biler lagik nak banjer aku.. aku nak turun penang dec nih.. siler bg ruang rindu utk aku.. heheheh

    aku tak pakai SKII. sbb muka aku tak leh nak pakai.. budus tull..clinique lagi la.. siut jer.. last2 aku pakai sabun cap kapak, sagat ngan limau nipis then pakai mask pure lumpur depan umah aku.. tuh sbb berkerak mcm nih.. huahuahauhauhauahua..ada aku kisahhh?? hahahhahahahhahah tp nya..sejak laki aku sekarang nih asyik nak menyemart..tuh yg aku berkobar2 utk kurus dan menyantik.. gampeng tul biler jadik macam nih...

    akid! cayolah! otak mmg mantop! tak mcm otak mama ko! hahahahahahhaha cayolahhhh!!!

    ReplyDelete
  4. hehehe bedak sejuk okeh gak jujue hihihi aku pki gak....jerawat ssh naik naik...hehehe murah kan jomla kita ramai2 pki bedak sejuk.

    ReplyDelete
  5. wei jujue nko pakai bedak sejuk tebal2 wat apa ...nko nak pakai sama cam filla tew ke . Mmg la masuk lobang hidong nko ..

    aku suka botol SK II ke? yg nko beli tew sangat bagus ...apa apa pun glams nak kena jaga kan ..

    nko neh mmg gilo la jujue ari tew nko dah bagi aku gelak sampai nak terberak pasal nko dan sepit tew ..kali nih pasal nko ngan bedak sejuk plak akakakakk

    ReplyDelete
  6. ko kan Jujue... kalau ada laa award utk pempuan suka wat lawak... aku rasa aku bg ko menang laa JUJUE oi...
    ko bley dpt idea camtu ek.. SK II punye pasai... ok gak ko punye idea tu ek?? muahahaha....

    bkn takat aku gelak... anak aku lam perut pon gelak gak... guling2 agi... leteyyyyy makcik baca... makin lapooo aku dibueknye tetengahari nih...

    ReplyDelete
  7. hi jujue...remember me? if not still remember shoes anak u? heheheh

    i pun mcm u..still setia pada shisedo walaupun lambat nampak perubahan nyer...huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. jue..best ker SKII..aku dari dulu asik tgk kat magazine jek..nak beli takot... nak gi kaunter dia pon aku menjauh2kan diri jek.. huahahha.. tebarai kang duit.. huhu..aku baru tgk olay baru tu dah rm60 aku letak balik..hehehe..bedak sejuk best tak? aku mls sebab beterabur!! kang aku gak yg nak menyapu bagai..letih okeh!..tp x per.. lagi sebulan ko citer plak hasil dier okeh?..yer tgn beliau mmg comel..rasa nak geget..heheh..

    ReplyDelete